Zdrowie źródłem inspiracji gotowania
  • Odżywianie w czasie wycieczek

    09 sierpień, 2016
    Odżywianie w czasie wycieczek

    Podczas letniego wyjazdu w góry obserwowałam co jedzą osoby podczas wędrówek. Mogę stwierdzić że pomimo coraz większej dostępności środków masowego przekazu, ludzie odżywiają się coraz gorzej. Jesteśmy na półmetku wakacji, więc jeszcze nie jedna wycieczka przed Wami.
    Chcę przedstawić w kilku punktach najważniejsze rzeczy, które powinny znaleźć się w plecaku podczas wycieczki, aby mieć dużo energii i być dobrze nawodnionym.

    1. Woda - jeśli wycieczka jest całodzienna to 1,5 litra na jedną osobę to minimum, którą należy zawsze mieć przy sobie od samego początku wycieczki. Nie należy napełniać butelki wodą ze strumyka, pomimo że wydaje się być czysta. Przecież wcześniej mogło coś tam zdechnąć, więc lepiej nie ryzykować. Woda ugasi nasze pragnienie i nas nawodni. Osoby niestety często wybierają soki lub co gorsza słodkie gazowane napoje, które powodują że ciągle chce się pić i wcale nie zaspokoją pragnienia a jedynie je pobudzą.
    2. Jedzenie - należy dokładnie zaplanować trasę którą mamy przebyć, sprawdzić czy są tam schroniska lub inne punkty w których można kupić coś do jedzenia. Jeśli zaś (a tak bywa w dużej liczbie wycieczek)nie ma takiego punktu należy zabrać ze sobą odpowiedni zapas prowiantu. Tutaj proponuję aby zabrać dobrej jakości kiełbasę suszoną np. kabanos. Suszona kiełbasa szybko się nie psuje i dostarczy nam niezbędnego białka. Do kiełbasy najlepiej zabrać pełnoziarnisty chleb. Można również zabrać w pudełku warzywa np. pomidor, ogórek, papryka, które doskonale uzupełnią nam posiłek.
    3. Przekąska - za najlepszy wybór uważam batony zbożowe pełnoziarniste, dobra jest też czekolada gorzka z orzechami. Są to produkty, które zawierają dużo magnezu niezbędnego do prawidłowego funkcjonowania mięśni.

    Niewiele trzeba aby zapewnić sobie dobre samopoczucie podczas wycieczki, a będzie one zapewnione przez właściwe odżywienie i nawodnienie organizmu. Nie należy też brać rzeczy które łatwo się psują np. szynki, jajka ponieważ można się zatruć. Słone przekąski takie jak paluszki, chipsy, a także słodkie napoje będą wzmagały pragnienie a nie je gasiły. Życzę wszystkim udanych wędrówek i wybierajcie jedzenie z głową aby mieć energię i siłę na cały dzień.

O nas

  • Serdecznie Witamy na naszej nowej stronie.

    W pracy dietetyka najważniejszym celem jest nie tylko indywidualne podejście ale przekonanie pacjenta że zmiana nawyków odżywiania może być nie tylko przyjemna ale również nie wiąże się z wyrzeczeniami, czego najbardziej się obawiają osoby chcące przejść na dietę.
więcej

Śledź nas!

  • Facebook

    Facebook

    Polub nasz kanał na Facebooku i bądź na bieżąco!